torsdag 12. februar 2009

President Lena, eller?

Ja, nå skal jeg si at ting skjer...Jeg er nå blitt "lurt" inn i et par verv på universitetet. Siden studenter på Institituttet for Fremmedspråk ikke er så veldig politisk interessert så lider flere verv under dette. Ikke har vi hatt lesesalsansvarlige eller et fagutvalg på IF i det siste og det er jo forferdelig synd, siden informasjonen til mastergradstudenter er dårlig og folk virrer som hodeløse kyllinger uten å vite helt hva de skal gjøre med seg selv. Vel nesten...det hørtes bare så dramatisk ut å si det slik.

Det hele begynte med en grei liten østlending (hvorfor er det alltid østlendinger som skal bølle?) som akkurat har fullført sin master og er nesten ansatt som stipendiat, og er student enda, har nå begynt å fyre opp under disse problemene. Jeg stod tilfeldigvis midt i bålet, for jeg tente på idéen og sa meg villig til å stille opp på dette...litt sånn tilfeldig...

Jeg ble så overbevist om at dette kunne jeg fint klare, så jeg stilte på et møte for lesesalsansvarlige og sa meg villig til å ta på meg dette vervet, men bare for engelskstudentene selvsagt. Og sånn uten å vite det selv, helt uformelt er jeg plutselig blitt meldt inn i et ikke-eksisterende fagutvalg på IF...jo, for vi har jo tenkt å få det opp og gå igjen! 

Mitt første krav på listen var å få opp en mikrobølgeovn og et kjøleskap utenfor lesesalen! Jeg sa det halvt på tull, men det var et stille ønske fra min side...hehe..Og leder i HFSU, som holdt møtet, noterte seg enig og mente vi burde søke om midler til dette. Jøss, tenkte jeg...var det så lett?..Hmm....må tenke hardt ut neste plan..hehe...kanskje en Widescreen TV, eller prosjektor utenfor som pauseunderholdning...vi er jo tross alt hardtarbeidende studenter som trenger adspredelse for å stresse ned litt? 

Kanskje jeg burde bli president i landet en dag (og styrte monarkiet selvsagt)....eller kanskje jeg burde sikte litt høyere og bli Universets dronning! "Move over Darth Vader, this Universe is not big enough for the both of us...muahhahahahahahah!!!

Ja...vi må jo ha ambisjoner...er ikke det liksom derfor vi går på skolen da?

1 kommentar:

Marit sa...

1) Lena som presiden, skeptisk - men så lenge det innbærer tv utenfor lesesalen er jeg for.
2) østlendinger er da ikke bøller... knurr!