lørdag 25. juli 2009

"Ferien" er nærstående

Sommeren føles som den er over når jeg ser ut på dette gråe og triste været vi har for tiden. Samme følelsen har jeg ovenfor jobb, og det er jo forsåvidt sannheten også siden det bare gjenstår en uke til jeg kan sove lenge, danse hele natten og ikke tenke på annet enn....vel ingenting..for en skjønn tanke! Utopia, er vel det rette ordet her...Joda, jeg kan sove litt lengre og slippe å slite meg opp for å stresse meg gjennom enda en dag på jobb, for så å kubbe på sofaen av utmattelse, deretter se en episode av the Mentalist og så kose puten igjen, for bare å repetere dette mønsteret atter igjen. Men samvittigheten gnager over alle disse bøkene jeg liksom skulle ha tid til å lese i sommer for å komme meg frampå, før jeg begynner på den store masteroppgaven, som jeg frykter skal bli et mareritt uten like, så det ender nok med at jeg tar fram disse bøkene for å skumme igjennom i allefall en eller to bøker før semesteret offisielt starter.

Nå jeg ser ordene jeg har skrevet så virker jeg veldig stresset, noe som ikke er langt fra sannheten. Men under Sildajazzen i Haugesund skal jeg legge alle bekymringer på hylla og danse og kose ræva av meg. Da skal jeg treffe mine nye venner i bandet Jive Aces igjen, og jeg håper på atter en dans med gutta igjen på jam session nachspielet :) Sommerferien min er kort, men i minste skal den være bra!

Sydenferier har alltid stillnet sinnet og ladet batteriene mine, men når man ikke kan dra utenlands, så drar man til Karmøy. Og ferier på Karmøy lindrer en stresset sjel, for der kan jeg ligge på en solfylt og varm veranda eller et rolig svaberg hvor jeg kan steke mitt bleke legeme og nyte stillheten rundt meg. De snakker til og meg et annet "språk" der...hehe..så ja, dette er syden per definisjon.

Ingen kommentarer: