mandag 22. september 2008

Uni is my life now

Da har jeg fått en klage om at det kommer aldri noe nytt innpå her...hehe..Det er sant det..blir bare med tanken..

Nå har det seg sånn at jeg har fått meg en fast leseplass på universitetet og det er første gang jeg har beveget meg inn på en slik sal. Jeg trodde at å sitte på en lesesal ville være utrolig kjedelig og kjipt uten mat og drikke til min disposisjon, som jeg har hjemme. Jojo, det er jo til en viss grad riktig, men jeg koser meg på plassen min med vinduet og varmerørene:) Jeg får nemlig konsentrert meg ved å sitte der, og jeg har brukt mesteparten av uken der, til og med lørdag! 

Selvsagt har jeg også tatt med te og knekkebrød som jeg kan knaske på når sulten setter inn, og litt til. Har vært veldig koselig å ta pauser med andre studenter, så nå føler jeg meg endelig som en ordentlig student:) 

Ellers har jeg begynt å danne en idé om hva jeg synes kan være et interessant masteroppgavetema, men det er veldig vagt enda. Min foreleser Janicki holder på med sin énte bok om sosiolingvistikk og noe i den duren...Jeg ble litt tent på idéen om det engelske språket uten verbet BE. Ja, jeg vet det høres veldig sært ut, men da mener jeg selvsagt ikke å ta vekk hvert eneste hjelpeverb av BE, for det ville jo vært muligens nyttesløst og umulig å få endret på permanent basis. Å gå inn på hva jeg mener med dette tar jeg når jeg vet litt mer om hva jeg prater om. Det jeg kan si om dette er at det er ingen andre masterstudenter som har skrevet om det samme, sa Janicki, og det kan enten være bra eller veldig skremmende. For det innbærer at det blir en utfordring uten like...eller noe...

Jeg var også litt freidig og sa til Janicki at jeg fikk lyst å skrive noe om dette temaet og på toppen av det hele fullføre hele oppgaven uten å bruke verbet BE...Han syntes det hørtes veldig interessant ut, og virket imponert...Jeg begynner å lure på om jeg har vært litt for arrogant, for nå ville han selvsagt se om jeg klarer dette...ouch...Me and my mouth...

Jaja...stay tuned...to be continued...

1 kommentar:

Mari sa...

Jøsses, utan BE? Tillat meg å bli skremt...